이승준

애니메이션 수퍼바이저, VFX 아티스트 | 필름, 광고

로스앤젤레스, 미국

재 VFX 회사인 Method Studios에서 Animation Supervisor 로 근무하고 있음. 최근 “Wrath of the Titans” 영화작업에서 Layout, Animation Supervisor로 활동하였으며. 그밖에 “Nightmare on Elm Street”, “Let Me In”, “The Rite”, “For Greater Glory” 등의 영화에서 VFX Artist, Animator로 활동하였다.

또한 수많은 광고의 CG작업에도 참여 해왔으며 대표적인 작업으로는 코카콜라 “Happiness Factory”가 있다. 2007년에서 2009까지 PSYOP에서 Lead Animator, VFX Artist,로 활동하였다. 2001 부터 2006 까지는 뉴욕에 미디어 아티스인 Michael Rees의 애니메이션 콜라보레이터로서 미국에 있는 Kemper Museum, Aldrich Contemporary Art Museum, Bitform Gallery등의 아트쇼 작업에 참여하였다. 공동작업한 광고작품가운데, Halo “Deliver Hope” 는 AICP Award 와 VES Award를 수상했으며, Coca-Cola “Heist”는 Emmy Award를 수상하였다. 자신의 숏애니메이션 ‘Paper Willy”는 많은 영화 페스티발에서 초청 상영되었으며 특히 세도나 인터네셔날 필름 페스티발에서는 Director’s Choice of Best Animation Award를 수상하였다.

Seong Joon Lee is an Animation Supervisor and VFX Artist at Method Studios. He received his MFA in Computer Art from the School of Visual Arts in New York and moved to California in 2006. He has worked on many commercials and feature films such as BMW, Coca-Cola, Kia, Pirates of Caribbean, Nightmare on Elm Street, Let Me In. Recently he has finished Wrath of the Titans as a Layout and Animation Supervisor. From 2007 to 2009, he was a Lead Animator and VFX Artist at PSYOP, LA., the commercials – Halo “Deliver Hope” has won AICP Award and VES Award, Coca-Cola – “Heist” has won Emmy Award. Recently, Kia- “Share Some Soul” was picked as the Commercial Animation winner at the AEAF Awards in Sydney. In NYC, he also worked with media artist Michael Rees as a collaboration animator and the works had been exhibited at Kemper Museum, Aldrich Contemporary Art Museum, and Bitform Gallery in New York from 2003 to 2006. His short animation “Paper Willy” was selected at many film festivals and awarded the Director’s Choice of Best Animation at Sedona International film Festival 2006.

당신의 직업을 선택한 배경 및 계기?

공상의 영역의 것들을 시각적으로 표현해 낸다는것에 큰 매력을 느꼈습니다.


자신만의 작업방식은?

계속해서 현실을 관찰합니다.


영감은 어디/무엇에서 받는지?

방송에서 나오는 모든 종류의 강연(주로 성공, 행복, 그리고 세계역사를 주제로 하는)과 시사프로그램에서 많이 얻게 됩니다.


창작인으로서 가장 중요하다고 생각하는 것

현시대의 대중예술의 기호와 추세에서 한발짝 물러서 보는게 필요하다고 생각합니다. 어려운 부분이긴 하지만, 자기가 감명받고 좋아하는것부터 충분히 질릴만큼 즐기고 과감하게 버리는것이 중요하다고 생각합니다.


창작인으로서의 목표

현시대의 예술은 오히려 철학에 가깝다는 생각을 합니다.
그러나 저는 형이상학적인 만족으로 부터 오히려 오체만족으로 가는 것을 추구하는 것 같습니다.
갑자기 문을 닫는것 처럼 사고를 넘어 몸으로 만들어내는것에 몰두하는 경향이 있습니다.
디즈니의 나인 올드 애니매이터들은 예술가들인가?
디즈니의 나인 올드 애니매이터들은 장인들인가?
저는 그들이 예술가 이면서 또한 장인이기를 바라고 있습니다.
그것은 장시간의 숙련과 단련을 거쳐, 무의식, 혹은 상상의 영역으로 부터
의식의 결정체를 만들어 낸다는것.
그것이 저에게 실현된다면 더할 나위없이 기쁠것 같습니다.

Awards and Featured for Visual Effect Project

● 2012 VES award nominations for Outstanding Visual Effects in a Live Action Commercial Kia “Share Some Soul”
● 2012 AEAF award for the Commercial Animations Kia “Share Some Soul”
● 2012 Featured at SIGGRAPH ASIA Computer Animation Festival Kia “Share Some Soul”
● 2011 AICP award for the Visual Effects in a Live Action Commercial Halo:Reach “Deliver Hope”
● 2011 VES award for Outstanding Visual Effects in a Live Action Commercial Halo:Reach “Deliver Hope”
● 2011 3D World CG Award for the Best Use of CG in Advertising Halo:Reach “Deliver Hope”
● 2011 Featured at SIGGRAPH ASIA Computer Animation Festival Halo Reach: Deliver Hope and Bridgestone ‘Carma’
● 2009 Emmy Award outstanding commercial Coca-Cola “Heist”
● 2008 London International Awards Visual Effect finalist Bridgestone “Scream”
● 2008 London International Awards Visual Effect finalist Miller Lite “Break From The Crowd”
● 2008 Featured at SIGGRAPH Electronic Theater Bridgestone “Scream”
● 2007 Featured at Boards Screenings Room Pepsi “Pinball”
● 2007 Featured at SIGGRAPH Electronic Theater Pepsi “Dance Tron”
● 2007 Featured at SIGGRAPH Electronic Theater Sears Tools “Arboretum”
● 2006 Clio Award Gold Clio Sears Tools “Arboretum”